tt nordamerikanska int?kter ?kade

#1 von caicai2017 , 29.09.2018 07:50

Adidas har anledning att fira. Sedan kungen ?vertog 2014 har f?retaget mer ?n f?rdubblat sin nordamerikanska marknadsandel, och aktien har n?stan fyrdubblats globalt. ?ven en pay-to-play college basketskandal, Nike Air Max 90 Femme Fleur som skulle kunna skicka en av f?retagets tidigare chefer till f?ngelset, har gjort lite f?r att s?nka Adidas momentum. Adidas sl?ppte sin 2017 ?rsrapport som visar att nordamerikanska int?kter ?kade med 27 procent. Det j?mf?rs med 3 Nike Air Huarache Hombre procent tillv?xt f?r Nike ?r 2017 och Adidas 2013-?kning Nike Air Max 1 Homme med bara 2 procent. Branschexperter sa att bolagets pl?tsliga tillv?xtspurt ?r en historia om teknik, k?ndis och en h?lsosam lucka.
Fr?n och med 1920-talet gjorde br?derna Adolf och Rudolf Nike Air Max 2016 Womens Dassler skor i den lilla tyska staden Herzogenaurach. ?r 1948 f?ll de ut - med Rudolf b?rjade det som skulle bli Puma och Adolfs Adidas.
1954 vann det tyska landslaget VM som b?r Adidas kl?mmer - komplett med skruvtoppar och en l?tt byggnad - och m?rket tog av sig. Det europeiska f?retaget s?g ocks? en viss framg?ng p? den amerikanska marknaden. Vid 1984 var Adidas Adidas Campus Femme den fr?msta l?paren f?r att underteckna en h?gt utsp?dd NBA-utkastv?ljare med namnet Michael Jordan. Ist?llet slog Nike in och gjorde en ber?md aff?r som drev den till toppen av det som sedan dess har kallats "sneaker wars. "Adidas har www.ronbell.co.uk fastnat i andra (eller s?mre) i ?rtionden.
En del av Adidas problem, s?ger branschanalytiker, ?r att det utformade f?r en europeisk publik, inte en amerikansk. "Ibland arbetade de skor som fungerade i Europa h?r", s?ger Matt Powell fr?n NPD Nike Air Odyssey Womens Group, ett marknadsunders?kningsf?retag. "Och ibland gjorde de inte det."
Vid 2010-talet, d? dess marknadsandel sj?nk och aktiekurserna stannat, best?mde Adidas att det var dags f?r en f?r?ndring. Fr?n och med 2014 s?g f?retaget v?sterut.
F?rutom att f?ra in konungen som den nordamerikanska presidenten, involverade sin satsning att flytta cirka 200 toppansatte fr?n Nike Internationalist Dame Tyskland till USA - inklusive ledande designer Paul Gaudio - och investera miljoner p? den amerikanska marknaden. F?retaget lanserade ocks? ett skopunktionscentrum i Brooklyn och en robot "speedfactory" i Atlanta och har planer p? att ut?ka www.homoludens.fr sitt nordamerikanska huvudkontor i Portland, Ore. De ?r fortfarande i tillv?xtl?ge ", s?ger Yu-Ming Wu, utgivare av Sneaker Nyheter, en webbplats som t?cker skoindustrin. "Senast h?rde jag att de hade anst?llda som satt i hallar."
Expansionen Nike Dunk Sky High Womens har tagit m?nga ?verraskningar. N?r Adidas ?vertog Jordan Brand, ett dotterbolag till Nike, f?r andra g?ngen i sportskor f?rs?ljning under h?sten, tweeded Powell, "Detta ?r en prestation som jag aldrig trodde att jag skulle se under min livstid."
?ven kung sade att storleken var lite ov?ntad. "Jag ?r en dr?mmare. Jag hade stora f?rhoppningar, "sa han. "[Men] jag visste inte allt detta skulle h?

caicai2017  
caicai2017

azioni sono stati bloccati, Adidas ha
nly, since the electrical efficiency of the bal

Xobor Forum Software ©Xobor.de | Forum erstellen